Saturday 9 May 2015

Suspek Gelar Diri "Imam Mahadi" Serang Kompleks JPM Putrajaya Disahkan Meninggal Dunia


Berita terkini suspek yang menyerang Kompleks B,Jabatan Perdana Menteri (JPM)Putrajaya telah disahkan meninggal dunia petang tadi namun identiti lelaki tersebut masih belum dikenali.Kejadian itu berlaku pada pukul 2.30 petang di mana suspek telah melibas parang ke atas polis bantuan yang berkawal di kompleks tersebut.Wanita yang bersama suspek kini masih dirawat di hospital yang sama.

BERIKUT IALAH KENYATAAN RASMI PDRM

Pada 9/07/2012 jam l/kurang 1430 hrs bertempat di JPM KOMPLEKS B PUTRAJAYA, saspek seorang lelaki dan seorang perempuan telah mengamuk di luar perkarangan JPM dengan melibaskan pedang samurai.
Mereka berdua menuju ke pos pengawal dan telah dihalang oleh polis bantuan.
Saspek lelaki telah meletakkan pedang samurai di leher SM polis bantuan di mana polis bantuan tersebut terpaksa membenarkan mereka masuk.
Bila berada di dalam perkarangan kompleks B, kedua-dua saspek telah melibaskan pedang dan merosakkan dua cermin kerta HYUNDAI ACCENT Dan PERODUA KANCIL milik kakitangan JPM.
Anggota cawangan pencegahan jenayah sampai di tempat kejadian setelah terima maklumat dari pusat kawalan daerah polis Putrajaya.
Apabila sampai di sana nampak kedua-dua suspek dengan pedang samurai.
Anggota cawangan pencegahan jenayah telah kenalkan diri sebagai polis dan terus diserang oleh kedua-dua saspek dengan pedang samurai.
Kereta pasukan mengalami kerosakan di mana cermin hadapan kereta pecah.
Anggota MPV sampai dan cuba membantu untuk tahan saspek.
Anggota MPV juga diserang dengan jarak yang dekat oleh saspek menggunakan pedang samurai dan seorang anggota MPV telah melepaskan tiga das tembakan.
Kedua-dua saspek telah dibawa ke hospital Putrajaya.
Didapati saspek lelaki telah terkena tembakan di tangan kanan dan bahagian ari-ari manakala saspek perempuan terkena tembakan pada paha kanan.
Saspek lelaki telah meninggal di hospital.
Siasatan awal mendapati saspek telah menggelarkan dirinya sebagai ‘IMAM MAHADI ‘ manakala saspek perempuan masih menerima rawatan di Hospital Putrajaya. (Facebook PDRM).
Artikel ditulis pada : Isnin, 9 Julai 2012.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mahu Gulingkan Kerajaan Dengan Pedang Samurai,2 Orang Ditembak di Putrajaya


Berita agak menggemparkan di Kompleks B,Jabatan Perdana Menteri,Putrajaya ,bila duaorang telah ditembak oleh pengawal kerajaan kerana menceroboh.Kejadian dilaporkan pada sekitar jam 2.30 ptg bila dua orang,seorang lelaki yang tidak berbaju dengan membawa pedang samurai dan pasangan perempuannya yang memaka hijab hitam melalui pondok pengawal namun bagi mengelakkan kejadian buruk mereka diarahkan ke perkarangan bangunan.



Namun dengan tidak semena-mena mereka bertindak diluar jangkaan mereka memecahkan cermin sebuah kereta kancil dan dua buah proton Waja yang berada di perkarangan Biro Pengaduan Awam.Melihat kejadian tidak terkawal beberapa orang polis cuba memujuk namun gagal dan polis terpaksa melepaskan tembakan bagi mengawal keadaan serta kejadian yang lebih buruk.


Lelaki tersebut telah cedera di tangan kiri dan pasangannya pula cedera dipaha kiri dan dibawa ke hospital Putrajaya bagi menerima rawatan lanjut.Menurut suspek be;liau bertindak sedemikian kerana mahu menggulingkan kerajaan dan melaungkan takbir beberapa kali.Sehingga berita ini ditulis tiada kenyataan rasmi dikeluarkan oleh PDRM

Artikel di tulis pada: Isnin, 9 Julai 2012.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Video Amukan "Imam Mahadi"Serang Putrajaya Dan Biodata Beliau Di Kenalpasti



Identiti lelaki "Imam Mahadi"yang menyerang Kompleks B,Jabatan Perdana Menteri(JPM)Putrajaya sudah dikenalpasti.Menurut sumber,beliau dikenali sebagai  Khalil Afandi Hamid berusia 47 tahun. Beliau adalah penulis blog JAYANEGARA  dan turut mempunyai akaun facebook dengan menggunakan nama 

Jaya Negara .Mula menulis blog pertama sejak September 2010 dan ditulis di Seri Kembangan Selangor namun mengikut daftar pengundi beliau berasal dari Taman Medan.No hp beliau 01116342016 dan memagang kad pengenalan bernombor 650724106631.Beliau dipercayai telah berkahwin 11 tahun lalu.

Saksikan video dibawah :

Berdasarkan tulisannya di laman blog serta facebook  ternyata amat membenci pasukan keselamatan,Sultan Johor,Mufti Perak dan Mufti Johor.




Tulisan di blog dan facebook beliau banyak berkisar tentang kecelaruan dan ketidakpuasan hati  seperti:

by Jaya Negara on Wednesday, June 27, 2012 at 11:50pm ·
Dhada yang budiman,…. aku ini terlalu baik. Betul tidak?
Betulkan… apa masaalhnya… kenapa masyarakat sisih aku.
Aku kata yang betul..Ikutlah aku. Susahke nak buat benda betul… kamu fahamkan ini Dhada dengn sungguh2 faham… ini penting.. Hambali pun kena fahamkan.
Disebabkan betul yang terlalu banyak ada pada aku disisihkan…. Adik-beradik aku kata” dia aje betul” Habis kami ni apa. Bodoh. Tersisih aku.
“dia ingat dia siapa kata kakakku” kata kakak lagi…. “aku kenal ramai ilmuan. aku kawan semua orang bijak. prof.. doktor ulama”
Tibatiba simamat bodoh ni datang menafikan kebenaran yang selama ribuan tahun kami Yakini…..
“kamu ingat kamu siapa”…. kata kakakku.
Sakitnya aku dikala itu… Jiwa ku terseret diBumi…. hancur lunyai jiwa yang aku pertahankan…. aku bagai orang gila tercari-cari diri… siapakah aku?
Aku tidak tahu aku siapa…. tapi kenapa begitu lancang kamu berkata-kata… aduh sakitnya aku ini. Terseret jiwa ini sama datar dengan Bumi.
Aku sedar aku hamba Allah tapi butir bicara yang aku lontarkan kepada mereka bagaikan peluru hidup.
Melolong-long semua mereka.
Ali Osman ambil aku dan tolong cuci sedikit najis yang terpalit. Terima kasih Ali ooi.
Aku kini dah kuat…. apa yang aku hadapi dikala bersamama adik-beradiku pasti akan berulang. Bila? Mana? Kenapa?
2013 akan mengulangi cerita aku dan keluarga ku…. Islam secara keseluruhan pastinya menolak Aku sebagai yang ditunggu-tunngu. Imam kami bukan yang ini.
Pastinya nanti Islam akan memerangi aku seperti kakak-kakak ku dulu. Mengutuk dan mengejek aku.
Cuma bezanya kali ini aku tidak bersendirian. Aku ada Ali Osman, Hambali dan kamu Dhada.
Pastinya kini sudah ku tahu siapa aku. Bersedialah Kita akan menawan Dunia..

Mungkin juga tulisan beliau bawah ada hubungkait dengan serangan di JPM Putrajaya:-
by Jaya Negara on Thursday, June 28, 2012 at 12:45am ·
Hambali yang budiman, apakhabar kamu sekarang? Pastinya kamu buat semua yang aku suruh…. tahajjud dan puasa.. Ya sekali lelah tak pa….. Jiwa kena bangkit.. Kamu akan berjuang bersama kami dibarisan hadapan. Kamu akan mengetuai barisan hadapan Akhir Zaman.
Popai aku belum salah dalam menilai manusia…. jika kamu menolak dan tidak mahu aku seret bersama-sama kami. Kamu manusia bodoh. Popai kamu cukup semua apa yang ada untuk jadi pemimpin. Kamu tahu kamu mampu cuma kata…. biar ALLAH menentukan. Gila apa manusia.
Kamu makan banyak2 sampai sakit perut. Habis bertabur semua taik-taik kamu.
Kamu mahu Allah cuci semuanya. Kamu buat apa?.Segala makan minum ALLAH sediakan… telah cukup semuanya..gilah Makan dan berak itu aja. Siapa tuan siapa hamba? Siapa makhluk?
Gila apa manusia. Pastinya kamu sendiri yang cuci sampai bersih.
Kamu fahamkan? Pastinya.
Artikel ditulis pada: Selesa, 10 Julai 2012.
 SUMBER :
P/S :Anda boleh menilai sendiri..



Popular Posts